İltihaplı Deri Hastalıkları ve Tedavi Yöntemleri

İltihaplı Cilt Hastalıkları Nelerdir?

Ciltte kaşıntı, kızarıklık, döküntü ve ağrıyla kendini gösteren iltihaplı deri hastalıkları, dermatoloji uzmanları tarafından gerçekleştirilen doğru tedavi yöntemleri ile kısa sürede tedavi edilebilir. Alerjik deri hastalıkları olarak da tanımlanan ve cildin bağışıklık tepkisindeki bozukluklardan ve dış etkenlere karşı gelişen alerjik reaksiyonlardan dolayı oluşan iltihaplı deri hastalıkları, mutlaka alanında uzman bir dermatolog tarafından tedavi edilmelidir. Peki, iltihaplı deri hastalıkları nelerdir, nasıl belirti verir ve tedavi yöntemleri nelerdir?

İltihaplı Deri Hastalıkları Neden Olur?

Egzama, sedef hastalığı, seboreik dermatit gibi iltihaplı cilt hastalıkları genetik yatkınlıktan, otoimmün reaksiyonlardan ve alerjik tetikleyicilerden kaynaklanabilir. İltihaplı cilt hastalıkları kimi zaman kronikleşebilir ve uzun süreli bakım gerektirebilir. İlerleme ve kronikleşme görülmemesi için iltihaplı cilt hastalıkları tedavisinde uzman desteği alınmalıdır.

İltihaplı deri hastalıkları neden olur genel olarak açıkladık ancak seboreik dermatit, atopik dermatit ve sedef hastalığı gibi hastalıkların oluşum nedenlerinin ayrı ayrı incelenmesi gerekir.

Egzama (Atopik Dermatit): En yaygın iltihaplı cilt hastalıkları arasında yer alan egzama, genellikle çocukluk ve ergenlik döneminde başlar; kaşıntılı kırmızı lekelerle açığa çıkar. Kozmetik ürünlerden, sabunlardan, genetik yatkınlıktan ve bağışıklık sistemi bozukluklarından kaynaklı olarak oluşabilir.

Sedef Hastalığı: İltihaplı deri hastalıkları arasında yer alan sedef hastalığı, cildin hızla ve anormal bir şekilde hücre üretmesidir. Kalın, gümüş renkli ve kızarık kabartılarla kendini gösteren, yaygın olarak dirsek, diz ve saç derisinde beliren, kimi zaman ağrıya da neden olan sedef hastalığı tedavisi ihmal edilmemelidir.

Kontakt dermatit: Alerjik deri hastalıkları arasında yer alan kontakt dermatit, bir maddeye doğrudan temas etme yoluyla gelişir. Zehirli sarmaşık, parfüm, nikel, sabun, deterjan gibi alerjenler neticesinde oluşan kontakt dermatit kızarıklık, kaşıntı ve deri dökülmesi ile kendini gösterir.

Liken Planus: İltihaplı cilt hastalıkları arasında bir diğeri de liken planus. Düz, kaşıntılı ve morumsu döküntülerle açığa çıkan cildin farklı bölgeleri ile saç ve tırnakta beliren liken plausta saç dökülmesi ve tırnak bozuklukları yaşanabilir.

Dikkat!

İltihaplı deri hastalıkları enfeksiyon etkenleri içermez. Dolayısıyla mikrobik deri hastalıkları ile karıştırılmaması gerekir!

İltihaplı Deri Hastalıkları Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

İltihaplı cilt hastalıkları tedavisi için uygulanacak yönteme dermatoloji uzmanı karar vermelidir. Egzama, sedef hastalığı, kontakt dermatit ve liken planus gibi alerjik deri hastalıkları tedavisi için hastalığın şiddet ve kişisel sağlık durumu önemlidir. Genellikle cildin nem dengesini korumak ve kurumayı, döküntüyü engellemek için nemlendirici kremler kullanılır. İltihaplı deri hastalıkları tedavisi için bağışıklık sistemini baskılayıcı ilaçlar, fototerapi, yaşam tarzı değişiklikleri ve biyolojik tedaviler uygulanabilir. Kaşıntılı deri hastalıkları söz konusuysa kortikosteroid kremler de reçete edilebilir.

Bu konuda hastalarımıza uyarımız, doktor önerisi olmadan iltihaplı deri hastalığı için ilaç kullanmamaları. Farklı bir kişiye iyi gelen krem, size de iyi gelecek diye bir şey yoktur. İltihaplı cilt hastalıkları tedavi yöntemleri kişiye özgüdür. Eğer yukarıda sıraladığımız iltihaplı cilt hastalıklarından birini yaşıyorsanız en kısa sürede dermatoloji randevusu almanız gerekir.

Doç. Dr. Sevil Savaş Erdoğan ile Başarılı Sonuç Veren Tedaviler!

İltihaplı deri hastalıkları tedavisinde uzman Doç. Dr. Sevil Savaş Erdoğan, ezama, sedef hastalığı ve seboreik dermatit gibi tüm rahatsızlıklarda kapsamlı bir muayene yapıyor. Hastalığı erken teşhis ederek hızlı müdahale yapan Doç. Dr. Sevil Savaş Erdoğan, hastalığın belirtilerini hafifletirken cildin doğal dengesini geri kazanmanızı sağlıyor.

Doç. Dr. Sevil Savaş Erdoğan’a ulaşıp alerjik deri hastalıkları tedavisi hakkında destek alabilirsiniz.