Akne Tedavisi Nedir? Nasıl Uygulanır?

En Etkili Akne Tedavisi – Aynadaki Görüntünüzü İyileştirmeye Hazır mısınız?

Akneler, yaygın olarak görülen bir cilt problemidir. Beslenme düzensizliği, ergenlik dönemi, stres, kullanılan ilaçlar ve yanlış bakım ürünlerinin kullanımı gibi pek çok nedenden kaynaklı olarak akne oluşumu gerçekleşebilir. Akne tedavisi yöntemleri, yaşam kalitesini olumsuz etkileyen aknelerin giderilmesini sağlar. Ciltte sivilce, siyah nokta ve lezyonlarla karakterize olarak ortaya çıkan akneler, kişiselleştirilmiş tedavi planları ile sonuca ulaştırılabilir.

Akneler Neden Oluşur?

En etkili akne tedavisini bulabilmek için akne oluşumunun nedenlerini incelemek gerekir. Ciltteki veya yüzdeki akne tedavisi için ilk olarak dermatolog veya cilt bakım uzmanı tarafından kişinin cildinin analizi yapılır. Akne oluşumunun nedenleri genel itibariyle şu şekildedir:

Enfeksiyon: Ciltte bulunan yağlardan beslenen bazı bakteriler gözeneklerde çoğalarak iltihaplanmaya ve akne oluşumuna neden olur.

Genetik faktörler: Aile öyküsünde akne problemi olan kişiler, akne oluşumuna daha yatkındır.

Stres: Akne tedavisine başvuran hastaların çoğunda sorunun kaynağı strestir. Stres altında, adrenal bezler kortizol gibi hormonlar salgılar ve bu da yağ bezlerinin aşırı aktif hale gelmesine neden olur.

Hormonal değişiklikler: En etkili akne tedavisinin belirlenebilmesi için adet dönemi, ergenlik dönemi, hamilelik dönemi gibi hormonal değişikliklerin yaşandığı bir dönemde olunup olunmadığı incelenmelidir. Çünkü dönemsel olarak yaşanan bu değişimler, yağ bezlerinin aşırı aktivitesine ve gözeneklerin tıkanmasına yol açar, bu da akne oluşumunu destekler.

Gözeneklerin tıkanması: Yüzdeki akne tedavisinde en sık karşılaştığımız nedenlerden biri gözeneklerin tıkanması. Yüzün makyaj malzemelerinden yeteri kadar arındırılmaması, ciltteki gözeneklerin tıkanmasına bağlı olarak yağ kir ve ölü deri hücrelerinin birikmesi akne oluşumuna yol açar. Bu durumda akne tedavisine ek olarak cilt bakımı da yaptırmak faydalı olabilir.

Akne Tedavisi Nasıl Yapılır?

Akne tedavisi nasıl yapılır sorusunu yanıtlamadan önce akne tedavisi yöntemlerini sıralamak daha doğru olur. Akne tedavisi yöntemleri, akne oluşumuna neden olan faktörlere göre değişiklik gösterebilir. Bu noktada sizin için en etkili akne tedavisini cildiye uzmanı belirleyecektir. Yaygın olarak kullanılan ve son derece etkili olan akne tedavisi yöntemleri şu şekildedir:

İlaçlı akne tedavisi: Akne tedavilerinde ciltteki iltihaplanmayı azaltmak ve akneyi kontrol altına almak için oral ilaçlar önerilebilir. Antibiyotikler, retinoidler ve doğum kontrol hapı gibi bazı ilaçlar, dermatolog kontrolünde akne tedavisinde kullanılabilir.

Lazer akne tedavisi: En etkili akne tedavisi olarak uygulanan yöntemlerden biri de lazerdir. Lazerler, akne lezyonlarının iyileşmesini hızlandırırken aynı zamanda da yağ üretimini kontrol eder ve ciltteki iltihaplanmayı azaltır.

Kimyasal peeling: Ciltteki ve yüzdeki akne tedavisinde başvurulan yöntemlerden bir diğeri de kimyasal peeling. Kimyasal peeling uygulamasında ciltteki üst tabakanın soyulmasına yardımcı olan bir tedavi yöntemi uygulanır. Bu sayede ciltteki ölü hücreler ve gözenekler temizlenir, akne lezyonları iyileşir, yeni lezyonların oluşumu önlenir.

Topikal tedavi: Akne tedavisinde kullanılan yöntemlerden biri olan topikal tedaviler, ciltteki yağ üretimini kontrol altına almanızı sağlayarak iltihaplanmayı azaltır. Topikal tedavi yöntemleri arasında benzoil peroksit, salisilik asit, retinoidler ve antibiyotikler bulunur.

Cilt ve yüzdeki akne tedavisinde en başarılı yöntemin belirlenmesi için mutlaka dermatoloji muayenesi olmalı ve doktorunuzun önerilerine riayet etmelisiniz. Bilinçsiz bir şekilde başlanan akne tedavisi sağlıklı sonuçlar vermeyeceği gibi daha riskli durumlar da yaratabilir.

Akne tedavisi yöntemlerini açıkladığımıza göre şimdi uygulamanın yapılış şekline geçebiliriz. Kimyasal peeling uygulamasında ilk olarak cilde kimyasal bir solüsyon uygulanır ve belli bir süre bekledikten sonra yıkama işlemi yapılır. Kimyasal peeling, ciltteki ölü deri hücrelerini ve yüzeydeki diğer kusurları giderir, böylece daha genç, daha parlak ve daha pürüzsüz bir cilt görünümü elde edilir.

Lazer ile akne tedavisi uygulanırken ise yoğun ışık enerjisi sayesinde cilt üzerindeki lekelere ve kusurlara odaklanılır; işlem sonucunda cilt kusurları hafiflemiş veya tamamen ortadan kalkmış olur.

Sivilceleri sıkmak, enfeksiyon riskini artırarak ciltte kalıcı hasara neden olabilir!

Akne Tedavisi Ne Kadar Sürer?

En etkili akne tedavisi hangisi, akne tedavisi yöntemleri ve akne tedavisi nasıl yapılır sorularını açıkladığımıza göre şimdi akne tedavisinin süresine geçebiliriz. Cilt ve yüzdeki akne tedavisi için net bir tarih vermek zor. Çünkü akne oluşumu, farklı vücut tiplerinde farklı nedenlerden kaynaklı olarak oluşur. Dolayısıyla akne tedavisi kişiye özel olarak planlanır. İlaçlı akne tedavisi ortalama olarak 3 ila 6 ay arasında sürdürülür. Lazer akne tedavisinin süresi ise aknenin şiddetine göre değişiklik gösterebilir. Kimyasal peeling uygulaması cildiye uzmanının önerileri doğrultusunda periyodik olarak uygulanabilir.

Akne Tedavisi Yapılmazsa Ne Olur?

Çoğu zaman yüzdeki ve cildin farklı noktalarındaki akneler ihmal edilir. Zararsız olduğu düşünülerek ya da daha önce uygulanan bilinçsiz akne tedavilerinin etkisizliği hatırlanarak faydalı tedavi yöntemleri araştırılmaz ve dermatoloji muayenesine gidilmez. Ancak akne tedavisinin aksatılması bazı olumsuzluklara yol açar. Akne tedavisi yapılmadığında kalıcı cilt lekeleri ve izler oluşabilir. Ayrıca renk değişiklikleri de akne tedavisinin ihmal edildiği durumlarda görülebilir. En etkili akne tedavisi yöntemi bulunmadığında ve soruna çözüm getirilmediğinde akneler şiddetini artırabilir, iltihaplanma görülebilir ve akne lezyonları büyüyebilir.

Ve tabii ki psikolojik durumumuz… Akneler, en çok da psikolojik durumumuzu etkiler. Ergenlik döneminde ya da daha sonraki dönemlerde görülen akneler, kişinin sosyal ortamlardan uzaklaşmasına, özgüven problemi yaşamasına ve anksiyete gibi sorunlarla baş etmek zorunda kalmasına neden olabilir.

Akne tedavisinin yapılmamasının sonuçlarından bir diğeri de cilt hasarının artmasıdır. Akne tedavisi yapılmadığında ciltteki iltihaplanma hasara yol açar; bu da kırışıklıkların artmasına ve yaşlanma belirtilerinin oluşumuna neden olur.

Akne Tedavisi Fiyatları Ne Kadar?

Akne tedavisi fiyatları; aknenin şiddetine, uygulanacak tedavi yöntemine ve uygulama sıklığına göre değişir. Kimyasal peeling fiyatları, lazerle akne tedavisi fiyatları ve ilaçlı akne tedavisi fiyatları birbirinden farklıdır. Tedavi süresi de akne tedavisi fiyatını etkileyen önemli faktörlerdir. Daha şiddetli akneler için daha yoğun tedavi gerekeceğinden aknelerin yoğun olarak görülmesi, akne tedavisi fiyatlarını etkiler. En etkili akne tedavisi için fiyatlar kişiye özel olarak değerlendirileceğinden en kısa sürede bir dermatoloji randevusu alarak analize gelebilirsiniz.