Saç Dökülmeleri Her Beş Kişiden Üçünün Ortak Problemi!

Aşırı Saç Dökülmesi Neden Olur? Saç Dökülmesi Önlenebilir mi?

Saç dökülmeleri, her yaş grubunda, farklı nedenlerle görülebilen bir sorundur. 20li yaşlarda genetik faktörler veya stresin etkisiyle görülen saç dökülmeleri, orta yaş döneminde kendini hormonal değişiklikler ve yaşlanma sürecinin etkileri ile birlikte gösterir. Günde 100 tele kadar olan saç dökülmesinin normal olduğu kabul edilebilir. Ancak avuç avuç saç dökülmesi veya aşırı saç dökülmesi diye tabir edilen bir döküntünüz varsa ve saç teli kaybınız günde 100’ü aşıyorsa bir dermatolojik probleminiz olabilir. Bu durumda kişiye özel saç dökülmesi tedavisi yaptırmanız gerekir.

Saç Dökülmesi Nedenleri – Avuç Avuç Saç Dökülmesi Yaşıyorum Diyenler!

Saçınızı yıkadığınızda ya da taradığınızda saç dökülmeleri yaşamanız normaldir. Günlük saç dökülme miktarı da kişiden kişiye göre değişebilir. Ancak genel itibariyle aşırı saç dökülmesi, ciddi bir sağlık sorunudur. Bu yüzden saç dökülmesi nedenlerinin araştırılıp en uygun saç dökülmesi tedavisinin belirlenmesi gerekir. İşte saç dökülmesi nedenleri:

Genetik Faktörler: Saç dökülmeleri erkekler ve kadınlarda farklı seyreder. Erkeklerde androgenetik alopesi olarak adlandırılan saç dökülmesi türü, şakaklarda ve tepede kellikle kendini gösterir. Kadınlarda ise genetik faktörlere bağlı saç dökülmeleri kendini saçın genel olarak incelmesi, güçsüzleşmesi ve seyrekleşmesi ile ortaya çıkar.

Stres: Aşırı saç dökülmesi probleminin en yaygın nedeni genellikle strestir. İş veya özel hayatında yoğun stres altında bulunan kişiler, avuç avuç saç dökülmesi şikayeti ile dermatolog muayenesinden geçer. Stres, saç dökülmesi için bir tetikleyicidir, saç foliküllerinin dinlenme fazına geçmesine neden olarak saç dökülmesi sorununa yol açar.

Hormonal Değişiklikler: Dönemsel saç dökülmeleri olarak da bilinen menopoz, hamilelik ve doğum döneminde saç dökülmeleri görülebilir. Ayrıca hormon tedavileri de saç dökülmesi nedenlerinden sayılabilir.

Hastalıklar: Kanser, tiroid hastalıkları ve lupus gibi hastalıklar da saç dökülmesi nedenlerindendir. Bu durumda hastalığının tedavisi sürdürülürken bir dermatoloji uzmanı ile birlikte saç dökülmesi tedavisine de başlamak gerekir.

Beslenme: Yanlış beslenme de saç dökülmesi nedenlerinden biridir. Yeterli miktarda protein, çinko veya demir alınmadığında saçlar, ihtiyaç duydukları besin maddelerinden yoksun kalarak güçsüzleşir. Saç için vitaminler alınmadığında saç dökülmeleri görülür. Beslenme kaynaklı saç dökülmelerinde dermatoloji uzmanı ve beslenme uzmanı ile birlikte çalışmak gerekir.

Aşırı saç dökülmesi / avuç avuç saç dökülmesi problemi yaşayan kişilerin öğünlerine yeşil yapraklı sebzeler, antioksidanlarca zengin renkli meyveler, yumurta, badem, kabak çekirdeği, fındık, somon ve keten tohumu eklemelerini öneririm.

Saç Dökülmeleri İçin Olan Kozmetik Ürünler Saç Dökülmesi Tedavisinde Etkili mi?

Saç dökülmeleri yaşayanların başvurduğu ilk yöntem, dökülme önleyici kozmetik ürünledir. Şampuan, saç kremi, bakım yağı, köpükler ve maskeler, saç dökülmesi tedavisi için tercih edilir. Elbette saç dökülmelerini önlemeye yönelik olarak formüle edilen bazı şampuan ve saç bakım ürünleri mevcuttur. Saç derisini ve saçı güçlendirmeye yardımcı olan mineraller ve vitaminler içerirler. Ancak hem saç dökülmesi nedenlerinin doğru bir şekilde belirlenmesi hem de kişinin ihtiyaçlarına uygun olacak bir saç dökülmesi tedavisinin belirlenmesi için mutlaka bir dermatoloji uzmanına muayene olmak gerekir. Saçın durumu, dökülmenin miktarı ve sıklığı, saç dökülmesi nedenleri belirlendikten sonra dermatolog tarafından uygun görülen tedaviye ek olarak bazı kozmetik ürünlerin kullanımı sürdürülebilir. Ancak unutmayın, her ürün herkeste etkili olmayabilir. Bu durumda saç dökülmesini önlemek için tıbbi bir destek almak daha doğrudur.

Susuz kalmayın!

Aşırı saç dökülmesi sorunu yaşayanların günde 2-3 litre su içmeleri çok önemlidir. Vücudunuzun nemlenmesi ve sağlıklı kalması için su tüketimine mutlaka özen gösterin.

Saç Dökülmesi Tedavisi Nasıl Yapılır? Kesin Sonuç Verir mi?

Saç dökülmeleri mutlaka tıbbi şekilde araştırılmalı ve dermatolojik muayene yapılmalıdır. Çünkü saç dökülmesi kişinin yaşına, cinsiyetine, hastalık durumuna, sosyal yaşantısına, genetik faktörlerine ve beslenme özelliklerine göre değişir. Yani, saç dökülmesi tedavisinin kişiye özel olarak planlanması gerekir. Dermatolog kontrolünde yapılan saç dökülmesi tedavileri şu şekildedir:

Saç dökülmesi için ilaç tedavisi: Saç dökülmeleri için uygulanacak ilaçlı tedavi yönteminde, saçın büyümesini destekleyecek, saç derisini besleyecek ve saç tellerini güçlendirecek formüller bulunur. Erkek ve kadın saç dökülmelerinde farklı tedavi yöntemleri uygulanabilir.

Saç dökülmesi için lazer tedavisi: Lazer, saç dökülmesini azaltmak veya durdurmak için uygulanabilecek saç dökülmesi tedavilerinden biridir. Lazer terapisi, saç foliküllerinin uyarılmasını ve saç büyümesinin teşvik edilmesini destekler.

Saç dökülmesi için mezoterapi: Saç mezoterapisi, deriye vitaminler, mineraller, amino asitler ve diğer besleyici maddeler içeren bir solüsyon enjekte edilen saç dökülmesi tedavi yöntemidir. Farklı saç dökülmesi nedenlerinde etkisini gösterebilir. Saç mezoterapisi seanslar halinde uygulanır. İlk aşamada genellikle 4 ila 6 seans, ardından koruyucu tedavi olarak belirli aralıklarla tekrarlanan seanslar önerilir. Saç mezoterapi seansları genellikle birkaç haftada bir yapılır.

Saç dökülmesi için topikal tedavi: Saç derisine uygulanarak saç dökülmesini azaltmaya ve durdurmaya yardımcı olan bir tedavi yöntemidir. Topikal tedavide kullanılan ilaçlar saçın sağlıklı bir şekilde büyümesini teşvik eder. Saç dökülmeleri için uygulanacak bu yöntem mutlaka dermatolog kontrolünde yapılmalıdır.

Saç Dökülmesini 1 Haftada 10 Günde Kesen Mucizevi Ürünlere Güvenmeyin!

Hiçbir kozmetik ürün, aşırı saç dökülmesi sorunu için bu kadar kısa sürede etkili bir çözüm sunamaz. Doğal ve organik içeriklere sahip olsa dahi vücudun ihtiyaç duyduğu besin, mineral ve vitamin takviyesini karşılamak için bu kadar kısa bir süre yeterli değildir. Dolayısıyla bu tarz iddialar ile sizlere sunulan ürünleri kullanmak saç dökülmesi tedavisi uyguladığınız anlamına gelmez. Tam aksine, saç derisi problemleri yaşıyorsanız belirtilerinizin ve şikayetlerinizin artmasına neden olabilirler. Aşırı saç dökülmesi sorununun üstesinden ancak dermatolog kontrollü doğru tedavi yöntemleri ile gelebileceğinizi unutmayın.