Çocuklarda Saç Dökülmesi Neden Olur?

Bebeklerde ve Çocuklarda Saç Dökülmesi Neyin Habercisi?

2 yaş bebeklerde saç dökülmesi olur mu? 5 yaş saç dökülmesi normal mi? 7 yaş saç dökülmesi hastalık habercisi mi? 10 yaş saç dökülmesi önlenebilir mi? Ailelerden çocuklarda saç dökülmesi ile alakalı pek çok soru alıyoruz. Anne ve babalar, genellikle sadece yetişkinlerde görülebilecek bir problem gibi algıladıklarından dolayı saç dökülmesi sorununun tehlikeli bir durum olduğunu düşünür. Ancak endişelenmenize hiç gerek yok, saç dökülmesi bebek ve çocuklarda da sıklıkla karşılaştığımız bir durum. Şimdi, çocuklarda saç dökülmesi nedenlerinden ve tedavi yöntemlerinden bahsedelim.

Çocuklarda ve Bebeklerde Saç Dökülmesi Nedenleri

Ailede saç dökülmesi sorunu varsa, beslenme düzeni henüz oturmadıysa, yetersiz vitamin ve mineral alımı söz konusuysa, kepek, egzama veya mantar gibi deri rahatsızlıkları baş gösterdiyse ve kontrol edilemeyen bir stres ve öfke varsa çocuklarda saç dökülmesi görülebilir. Ayrıca ergenlik dönemi ile birlikte de saç dökülmesi sorunu ortaya çıkabilir.

Saç sağlığı için önemli olan demir eksikliği saç köklerine yeterince oksijen gitmemesine, dolayısıyla da saç dökülmesine neden olur aynı şekilde kolajen üretimine katkıda bulunan c vitamininin eksikliği de saç dökülmesi sorununa yol açabilir saç derisinin sağlığını koruyan ve saç foliküllerinin yağ üretimini düzenleyen a vitamininin eksikliğinde de bebeklerde ve çocuklarda saç dökülmesi problemi oluşabilir. Çocuklarda ve bebeklerde saç dökülmesi nedenleri ve sonuçlarının araştırılıp doğru tedavi yönteminin belirlenmesi için en kısa sürede bir dermatoloğa danışmak gerekir. Çocuklarda saç dökülmesi nedenlerini incelediğimizde göre şimdi bir de saç dökülmesi tedavisine ve alınan sonuçlara bakalım.

Çocuklarda Saç Dökülmesi Belirtileri Nelerdir?

2 yaş saç dökülmesi, 5 yaş saç dökülmesi, 7 yaş saç dökülmesi, 8 yaş saç dökülmesi ve 10 yaş saç dökülmesi gibi yaygın olarak görülen durumlar, çocuğun normalden fazla saç kaybetmesiyle kendini gösterir. Saç telleri zayıflamaya ve incelmeye başlar. Çocuklarda ve bebeklerde saç dökülmesi sorununun oluşumu ile birlikte kızarıklık, deride kaşıntı ve tahriş gibi belirtiler ortaya çıkabilir. Saç dökülmesi tedavisi için zaman kaybedilmemesi gerekir.

Çocuklarda Saç Dökülmesi Sorununda Dengeli Beslenmenin Önemi

Çocuklarda saç dökülmesi sorunu, beslenme alışkanlıklarından, vitamin eksikliklerinden kaynaklanıyor olabilir demiştik. Peki çocuklarda saç dökülmesini önlemek için öğünler nasıl düzenlenebilir? Bildiğiniz gibi saç telleri protein yapısından; yani yeterli miktarda protein alımı gerçekleştiğinde saç sağlığı da dengesini koruyor. Bu yüzden çocukların yumurta, et, balık, süt ürünleri ve baklagil tüketimi önemli. Ayrıca demir içeren yeşil yapraklı sebzeler, kırmızı et ve fındık tüketimi de saç dökülmesi tedavisinde yine çok etkili olan besinlerden. Ve tabii ki su. Su, olmazsa olmaz. Çocuklarda ve bebeklerde saç dökülmesini önlemek için mutlaka ama mutlaka su tüketimine özen göstermemiz gerekiyor.

Çocuklarda Saç Dökülmesi Tedavisi Nasıl Olur?

Çocuklarda saç dökülmesi hormonal dengesizliklere eden, vitamin eksikliklerinden, enfeksiyonlardan veya deri hastalıklarından kaynaklanıyorsa saç dökülmesi için ilaç tedavisine başlanabilir. Yine doktorun önerdiği takviye edici gıdalar ve vitaminlerle saç dökülmesi tedavisi süreci desteklenebilir. Çocuklarda ve bebeklerde saç dökülmesi görüldüğünde sorunun bir dermatolog tarafından değerlendirilmesi, saç dökülmesinin ilerlememesi açısından önemlidir.

Çocuklarda saç dökülmesi genellikle geçici bir durumdur ve doğru tedaviyle kısa sürede sonuca kavuşturulabilir. Ancak saç dökülmesi önleyici şampuanlar ya da çeşitli bitkisel kürtler kontrolsüzce kullanılmamalı mutlaka bir doktora danışılmalıdır. Çocukların saç derisi ve saç yapıları hassas olduğundan yaşlarına ve ihtiyaçlarına uygun bir saç dökülmesi tedavisi planı ancak dermatoloji uzmanı kontrolünde uygulanabilir.

İhmal Etmeyin!

Her insanın saçı, bir döngü içinde büyür, dinlenir ve dökülür. Bu süreçte normal saç dökülmesi yaşanır. Ancak aşırı saç dökülmesi veya belirgin incelme durumunda bir doktora danışmak önemlidir.