Saçkıran Hastalığı Neden Olur?

Saçkıran Olan Kişi Nelere Dikkat Etmeli?

Saçkıran, diğer adıyla alopesi areata dermatolojik bir sorundur. Kişinin saç foliküllerinin bağışıklık sistemi tarafından hedef alındığı bir otoimmün bir rahatsızlığı işaret eder. Bölgesel saç dökülmesi olan saçkıran nedenleri tam olarak bilinmemektedir. Genel olarak ailesinde saçkıran öyküsü olan kişilerde görülme olasılığı daha fazladır. Bunun dışında ise stres ve bazı mikropların da saçkıran nedenleri arasında yer aldığı düşünülmektedir. Şimdi saçkıran hastalığının detaylarına ve tedavi yöntemlerine göz atalım.

Saçkıran Belirtileri Nelerdir?

Saç derisinde düzensiz dökülmelerle beliren saçkıran, yuvarlak veya oval hatlarda yayılır. Genellikle birkaç hafta içerisinde aniden belirir ve ağrı yapmaz. Saçkıran belirtilerinden bir diğeri olarak saçkıranlı bölgelerde saçlar düştükten sonra beyaz, ince pullar oluşabilir. Bazı vakalarda vücut tüylerinde de dökülme gözlenebilir. Saçkıran belirtileri dermatolog tarafından analiz edildikten sonra saçkıran tedavisi başlatılabilir.

Saçkıran Tedavisi Nasıl Olur? Tamamen İyileşme Olur mu?

Saçkıran tedavisinde genel olarak kortikosteroid içeren kremler veya losyonlar önerilir. Ağır vakalarda, bağışıklık sistemini düzenleyen ilaçlar da destekleyici olarak önerilebilir. Saçkıran hastalığının tedavisinde saç büyümesini teşvik eden topikal minoksidil ürünler de kullanılabilir. Saçkıran tedavisi kişiye özel olarak planlanır, bu yüzden uzman bir dermatolog ile görüşmek gerekir.

Saçkıranı Olanlar Neler Yapmalı? Nelere Dikkat Etmeli?

Saçkıran hastalığı teşhis edilen biri düzenli olarak dermatolog muayenesinden geçmelidir. Profesyonel bir sağlık uzmanının yönlendirmesi, tedavi planının belirlenmesi ve saçkıranın seyrini takip etmek için düzenli kontroller önemlidir.

Saçkıran tedavisi olan kişilerin stresten uzak durmaları gerekir. Eğer yoğun stres altındaysanız kendinizi rahatlatacak spor, yoga, meditasyon ve hobilere zaman ayırmayı deneyebilirsiniz. Saçkıran hastalığına sahip olan kişiler, güneşe maruz kalmaktan da kaçınmalıdır. Saçkıranlı bölgeler güneşe daha duyarlı olabilir ve güneş yanıkları bu bölgelerde daha fazla rahatsızlık yaratabilir. Bu yüzden temkinli olmakta fayda vardır.

Saçkıran tedavisinde beslenme de çok önemlidir. Vitamin ve mineral eksiklikleri saç sağlığını olumsuz etkileyebilir. Saçkıranlı bireyler, vitamin ve mineral açısından zengin bir beslenme düzeni oluşturmalıdır. Saçkıranlı bireyler, saç ve saç derisi bakımına da önem vermelidir. Saç dökülmesini önlemek ve saç derisini sağlıklı tutmak için uygun şampuanlar ve bakım ürünleri kullanmalıdır. Saçkıran görüntü itibariyle de kendini belli eden bir rahatsızlık olduğundan özgüven zedeleyebilir. Bu yüzden eğer kişiyi rahatsız edecek bir görüntü varsa stres veya kaygı faktörü yaratmak yerine şapka, peruk gibi aksesuarlar kullanmak iyi bir tercih olabilir.

Saçkıran Bulaşıcı mı?

Saçkıran otoimmün bir rahatsızlıktır, yani kişinin bağışıklık sisteminin kendi saç foliküllerini ele aldığı bir durumdur. Dolayısıyla saçkıran hastalığında herhangi bir bulaşıcılık durumu söz konusu değildir. Saçkıranlı bir kişiyle temas etmek veya aynı ortamda bulunmak, bu durumu başka bir kişiye bulaştırmaz.

Saçkıran Tekrarlar mı?

Saçkıran hastalığı, saçkıran tedavisi başarıyla sonuçlandıktan sonra da tekrarlayabilir. Bazı insanlar saçkıran geçirdikten sonra tekrar dökülme yaşamazken, bazıları tekrar saçkıran belirtilerini görmeye başlayabilir. Saçkıran hastalığının tekrarlaması durumunda, bir dermatologla düzenli kontroller yapmak ve durumu takip etmek önemlidir. İyi bir tedavi planı ve yaşam tarzı değişiklikleri ile saçkıranın etkileri kontrol altına alınabilir.

Saçkıran hemen tedavi edilmelidir!

Saç dökülmesi bireyler üzerinde psikolojik etkilere neden olabilir.