Varis Neden Olur? Belirtileri Nelerdir?

Lazerle Varis Tedavisi Kesin Çözüm mü?

Varis, bacak bölgesinde görülen genişlemiş kıvrımlı damarlardır. Varisin oluşum nedeni, venöz sistemdeki kanın etkili bir şekilde taşınamamasıdır. Genellikle 30'lu yaşlardan itibaren ortaya çıkmaya başlayan varisler, yaşlanma süreciyle birlikte daha yaygın hale gelmektedir. Varis belirtileri, genetik faktörlerin de etkisiyle daha erken dönemlerde kendini gösterebilir. Erken yaşta varis oluşumu fark edilirse en kısa sürede tedavi olunmalıdır. Şimdi varis neden olur, varis belirtileri nelerdir öğrenip lazerle varis tedavisinin detaylarını konuşalım.

Varis Nedenleri Nelerdir?

Genetik yatkınlıklar, damar duvarlarındaki zayıflığı ve kapakçık işlev bozukluklarını tetikleyip varis oluşumuna neden olabilir. Ayrıca hamilelik, menopoz veya hormonal kontraseptif kullanımı da en yaygın varis nedenleri olarak karşımıza çıkar. Kadınlarda varis görülme olasılığı erkeklere göre daha da yüksektir. Bunun dışında varis belirtilerinin en çok görüldüğü kişiler, uzun süre oturan ya da ayakta duran kişilerdir. Uzun süre oturur veya ayakta pozisyonda kalmak, damar duvarlarını zayıflatabilir ve varis oluşumuna neden olabilir. Varis neden olur sorusuna yanıt olarak sunabileceğimiz bir diğer faktör de kilo. Aşırı kilolu veya obez olmak, bacaklardaki damarlara ekstra baskı yapabilir. Bu durum, venöz sistemdeki kanın geri dönüşünü zorlaştırabilir ve varis oluşumunu tetikleyebilir. Bunun dışında ise varis neden olur sorusunun yanıtları şu şekildedir:

·        Kronik kabızlık,

·        Yaşlanma,

·        Uzun süre yüksek topuklu ayakkabı kullanımı,

·        Dar giysiler giymek,

·        Hareketsiz bir yaşam sürmek vs.

Varis Belirtileri Nelerdir?

En yaygın varis belirtileri, mor-mavi renkli, geniş ve kıvrımlı damarların oluşmasıdır. Genellikle bacak bölgesinde oluşan varisler, bacaklarda ağrı, gerginlik veya ağırlık hissine neden olabilir. Varis belirtilerinden olan ağrı hissi, uzun süre ayakta durma veya oturma sonrasında artabilir. Bunun dışında ise varisli damarlarda kaşıntı ve yanma hissi görülebilir.

Varisin belirtilerinden en önemlisi, gece kramplarıdır. Baldırlarda ortaya çıkan kramplar, uyku düzenini etkileyebilir. Varis oluşumu ile birlikte cilt üzerinde renk değişiklikleri, incelme ve kuruluk ortaya çıkabilir. Varis bacaklarda şişkinlik ve ödeme neden olabilir. Uzun süre ayakta durulduktan sonra vücutta şişlik ve hassasiyet hissedilebilir. Varis tedavisine başlanmadığında varis belirtilerinde zamanla artış görülür. Bu nedenle varis belirtilerinden ve varis oluşumundan şüphelenildiğinde lazerle kılcal damar tedavisi için hemen bir dermatologla görüşmek gerekir.

Bunu biliyor muydunuz?

Varislerin kadınlarda erkeklere göre daha yaygın olduğu bilinmektedir. Kadınların yaklaşık %25'i ve erkeklerin yaklaşık %10'u hayatlarının bir döneminde varislerle karşılaşabilir.

Lazerle Varis Tedavisi Başarılı Sonuçlar Veriyor mu?

Lazerle varis tedavisi, cerrahi müdahalelere nazaran daha az ağrı ve morluk oluşumuna neden olmasından dolayı daha çok tercih edilir. Lazerle varis tedavisi genellikle minimal invaziv bir prosedürdür ve lokal anestezi ile yapılabilir. Lazerle varis tedavisi sonrası hasta, kısa sürede iyileşir ve günlük aktivitelerine hızlı bir şekilde döner. Lazerle varis tedavisi, damarların kapanmasını ve görünümünün düzeltilmesini sağlayabilir. Lazerle varis tedavisine başlamadan, dermatologlara danışmak ve uygun tedavi seçenekleri hakkında bilgi almak önemlidir.

Lazerle Varis Tedavisi Ücreti Ne Kadar?

Lazerle varis tedavisi fiyatlarında damarların büyüklüğü ve sayısı, sağlık kurumunun ücret politikası, doktorun uzmanlığı ve kişinin sağlık durumu belirleyici faktördür. Bazı sağlık sigortaları lazerle varis tedavisi ücretini karşılamaktadır. Lazerle varis tedavisi ücreti, belirli bir tedavi planına göre planlanmaktadır. Lazerle varis tedavisi fiyatları hakkında daha net bir bilgi almak için Dermatoloji Uzmanı Doç. Dr. Sevil Savaş Erdoğan’dan muayene randevusu alıp varislerinizin durumunu öğrenebilirsiniz.