Yara İzi Nasıl Geçer?

Yara İzi Tedavisi Nasıl Yapılır?

Yara izi, herhangi bir kaza, hastalık, travma, ameliyat ve yanık gibi durumlar sonunda meydana gelen izlerdir. Cildin üst katmanında estetik olmayan bir görüntü bırakan yaralar, psikolojik açıdan da kişiyi etkileyen bir sorundur. Yara izi nasıl geçer dediğimizde ise yaranın derinliği ve büyüklüğü, sorunun cevabını verecektir. Yara izi tedavileri yara izinin boyutuna ve derinliğine göre uygulanır ve yara izi görünümünün en aza indirilmesini sağlar.

Yara izi tedavisi ve lazerle yara izi tedavisi hakkında merak edilenler için yazımızı okumaya devam edin.

Yara İzleri Nasıl Oluşur?

Yara izleri deride bulunan kalın cilt tabakasının (dermis) herhangi bir nedenden dolayı hasar görmesi sonucunda oluşur. Vücudun doğal proteinleri yara izlerini onarmak için çalışsa da bazı derin yaralarda izler kalabilir. Bazı yara izleri düz ve solukken bazıları çukur şeklinde bir görünüme sahip olabilir. Kabarık yani hipertrofik veya keloid izler ile çökük görüntüler oluşabilir.

Yara izi düşme, travma, cerrahi müdahale, yanma, kesme gibi nedenlere bağlı meydana gelir.

Yara İzlerinin Neden Olduğu Sorunlar Nelerdir?

Yara izleri özellikle psikolojik sorunlara neden olur. Çünkü yara izlerinin çoğu zamanla kendiliğinden yok olduğu için herhangi bir sağlık sorununa neden olmayabilir. Ancak yaraların vücudun görünür yerlerinde iz yapması kişinin bu durumu sorun etmesiyle sonuçlanabilir.

Yara izlerinin çoğu zamanla kendiliğinden yok olur, yara izinin nasıl iyileşeceği, konumuna, boyutuna ve türüne bağlı değişmektedir. Yara izleri zamanla silikleşerek görünürlüğü azalır ama tamamen yok olmaz. Kimi yara izleri aylar veya yıllar sonra ağrı ve kaşıntı yaparak sorun yaratabilir.

Yara İzi Nasıl Geçer?

Yüz ve kollarda kaza kaynaklı yara izlerini tamamen geçirmek mümkün olmasa da azaltmak mümkündür. Bazı derin yara izlerinde cerrahi işlem yapılarak yaranın genişliği, kalınlığı azaltılmaya çalışılır.

Erken dönemde yaraya müdahale edilerek yaranın kabarması ve daha fazla iz bırakması önlenir. Yara izi kremleri de bu dönemde yaranın daha düzgün iyileşmesini sağlar.

Yerleşmiş yara izlerinde ise lazer tedavileri etkili olur. Lazerle yara izi tedavisi ile birkaç seans sonrasında yara izi görünümü azaltılabilir. Bazı yaralara da PRP tedavisi uygulanarak izlerin hafiflemesi sağlanabilir. Eğer iz çökük vaziyette ise yaranın altına yağ enjeksiyonu yapılabilir.

Yara izi tedavisi için ayrıca dermabrazyon peeling denilen işlemlerin kullanılması da etkili olabilir. Yara izlerinin tedavisi için akut dönemde doğru müdahalelerle yanığın etkileri ortadan kaldırılabilir.

Lazerle İz Tedavisi Nasıl Yapılır?

Yara izi nasıl geçer ya da yara izi geçer mi dediğimizde lazerle iz tedavisi son zamanların çözümü olarak aklımıza gelir. Lazerle yara tedavisi hem cerrahi hem de kaza sonucu oluşan izleri gidermekte etkilidir. Lazerle iz tedavisi öncesinde ilk olarak cilt dokusunun onarılması gerekir. Lazer ışınları, izler üzerine gönderilir.  Lazer ısı enerjisi ile izi deforme eder ve izler üzerinde yeni bir hasar oluşturulur. Cilt üzerinde gerçekleşen soyulmanın ardından alt tabakada bulunan deri üste çıkar ve bu şekilde yara izi genellikle kaybolur.

Yara izi tedavisi için dermapen uygulaması da yapılabilir. Mikro iğnelerle ciltte hasarlar oluşturularak bağışıklık sistemi tetiklenir, vücutta kolajen ve elastik üretimi artar. Güneş lekeleri, sivilce ve akne izleri ile gözeneklerin sıkıştırılmasında etkilidir.

Lazerle yara tedavisi her yaştan kişiye uygulanabilir. Yara izi olan bölgede doğru uygulamalar kusursuz bir görünüm kazandırır.

Lazerle Yara İzi Sildirme Kaç Seans?

Lazerle iz tedavisi için minimum 3-5 seans gerekmektedir. Uygulama aralıkları ortalama 4 haftadır. Dermatoloji uzmanı tarafından yüz bölgesine uygulanan lazerde 4 – 5 gün, vücut bölgesine uygulanan lazerde 15 güne kadar kabuklaşma ya da pullanma olur. Ardından iyileşme görülür.

Yara İzi Tedavisinde En Fazla Kullanılan Yöntemler

Yara izi tedavisi için en iyi yöntem lazer ya da zımpara işlemleri yani mekanik olarak iz olan bölgeyi aşındırma şeklinde uygulanan tedavilerdir. Bunun yanı sıra kişinin kendi kanından elde edilen PRP  ile yara izi tedavi edilir. Akut dönemde kullanılan silikon ve iz kremleri de iz oluşma durumunu hafifletebilir. Geniş yaraların cerrahi müdahale ile düzeltilmesi gerekebilir. Ancak günümüzde en çok tercih edilen yara izi tedavisi lazerdir.

Yara izi nasıl geçer sorunuza ayrıntılı yanıt almak ve lazerle yara izi tedavisi detaylarını öğrenmek için bize ulaşabilirsiniz.